Super,netjes en gast vrij ontvangen,niet opdringerig, vrolijk personeel, zeer behulpzaam ,netjes zaken doen.echt super winkel ook leuk om even rond te kijken.
Heb hier een aankoop gedaan ,hela ....Lees meer.
Geverifieerde beoordeling
5/5
Andy Overduin
De motorlift was snel geleverd, met als extraatje 2 zakjes pepernoten. De lift werkte uitstekend de noten waren heerlijk. Top ervaring.
Geverifieerde beoordeling
5/5
Luc Daelman
Had een motor harnas besteld vanuit Spanje de betaling lukte niet goed van daar hebben dit zolang bewaard tot ik thuiskwam ik dacht ook dat het niet paste maar dankzij een geduldige medewerker alles g ....Lees meer.
Geverifieerde beoordeling
5/5
Eric De Wolff
Prima, duidelijk en eerlijk
Geverifieerde beoordeling
5/5
Mitchel ANONIEM
Tegen wat problemen aangelopen bij de bestelling. Echter werd dit super klantgericht opgelostdoor de klanterservice. Jelmer bedankt!
Geverifieerde beoordeling
5/5
Wouter Hesselink
Goed geholpen en tevreden over upgrade van onder garantie nieuwe geleverde rijplaat
Geverifieerde beoordeling
5/5
Wim Keularts
Altijd super snelle levering en prima prijs kwaliteit
Geverifieerde beoordeling
5/5
Theo Adriaenssen
oprijplaten waren op tijd thuis, alles top verlopen, goede kwaliteit
Geverifieerde beoordeling
5/5
Pascal Sellekaerts
Zeer degelijk materiaal zoals omschrijving en vlugge levering van de materialen. Grts
Geverifieerde beoordeling
Hoe balanceer ik een motorband?
Na het plaatsen van een nieuwe band moet een motorwiel weer opnieuw gebalanceerd worden, omdat een band simpelweg niet op iedere plek even zwaar is. Wanneer een band niet overal het zelfde gewicht heeft, kan dat leiden tot een trillend stuur of een slingerend wiel. Dit rijdt natuurlijk niet fijn en het kan zelfs gevaarlijk zijn. Daarom is het belangrijk om een nieuw geplaatst wiel uit te balanceren.
Met het juiste materiaal is het balanceren van een wiel een fluitje van een cent en gedaan in slechts enkele minuten. Wat u nodig heeft voor het uitbalanceren is het volgende:
Voordat er gebalanceerd wordt, moeten er een paar voorbereidingen getroffen worden. Zo moet het balanceerapparaat altijd waterpas staan. Sommige ballanceerapparaten zijn verstelbaar in hoogte en voorzien van een waterpas. Wanneer dit niet het val is, dient u hem zelf waterpas te zetten. Ook is het belangrijk dat de velg van het wiel goed gereinigd is, zodat het plaklood goed blijft zitten. Dit kan prima met een bus remreiniger of een andere ontvetter. Als het wiel al is voorzien van enkele plakloden, verwijder deze dan ook vooraf.
“Met het juiste materiaal is het balanceren van een wiel een fluitje van een cent en gedaan in slechts enkele minuten.”
Wanneer dit is gedaan, moet de balanceerstang (de stang die rust op het balanceerapparaat) door de naaf van het wiel gestoken worden. Vervolgens moet er aan beide kanten van de balanceerstang een conus (de ronde schuin aflopende buizen) geplaatst worden met de kleine kant in de richting van de band. Zorg ervoor dat het motorwiel en de conussen in het midden van de balanceerstang geplaatst zijn. Schuif dan de conussen zo strak mogelijk tegen de naaf van het wiel aan en draai ze vast met de inbussleutel.
Plaats vervolgens het motorwiel op het balanceerapparaart zonder eraan te draaien. Wanneer het wiel automatisch begint te draaien, is deze uit balans. Gebeurt dat niet, dan is het wiel goed uitgebalanceerd. Wanneer het wiel begint te draaien, stopt deze vanzelf als het zwaarste punt uiteindelijk onder is. Dat houdt in dat het wiel aan de bovenkant lichter is dan aan de onderkant, dus de bovenkant moet verzwaard worden. Het is handig om nu de bovenkant te markeren met een stift.
Nu moet het eerste lood geplakt worden. Begin altijd met kleine stukjes lood. In dit geval geldt: beter te weinig dan te veel. Plak het eerste lood nu aan de bovenkant van het wiel, aan de binnenkant van de velg en draai het motorwiel vervolgens een kwart. Laat hem vervolgens los (niet draaien), en kijk of het zelfde punt nu weer bovenaan komt en of dit al langzamer gaat dan de vorige keer. Plak vervolgens nog een stuk lood op dezelfde plek en draai hem vervolgens een kwart en laat hem dan weer los. Herhaal dit proces net zo vaak tot het wiel, in welke positie dan ook, niet meer uit zichzelf begint te draaien.
Als het wiel, vanuit alle standpunten, niet meer uit zichzelf draait, is het wiel op elke plek even zwaar en dus volledig in balans en kunt u veilig en comfortabel met uw motor de weg op.
Wilt u graag meer advies over het balanceren van een motorband? Bel dan vrijblijvend met de experts van Datona. Wij helpen u graag bij het maken van de juiste keuze.