SINT SALE

20%

Korting op het hele assortiment
  • Betalen zoals u wilt, vooraf en achteraf

  • Voor 20.00 besteld, morgen gratis bezorgd

  • Gratis retourneren binnen 180 dagen

  • Betalen zoals u wilt, vooraf en achteraf

Privacyverklaring

Indien de onderstaande informatie in strijd is met het bepaalde in de Algemene Voorwaarden (zoals gepubliceerd op deze website), prevaleren de Algemene Voorwaarden.

Deze privacy policy is opgesteld met inachtneming van de GDPR-regels

Dagelijks mogen wij veel bezoekers op onze website ontvangen die interesse hebben in onze kwalitatief hoogwaardige en scherp geprijsde producten. Om u als bezoeker een fijne en goede ervaring te bieden, maken wij gebruik van verschillende online ‘tools’. Uiteraard nemen wij uw privacy en online veiligheid hierbij uiterst serieus. De gegevens die u bij ons achterlaat, worden nooit aan derden verstrekt zonder dat wij daar toestemming voor vragen. We gaan zorgvuldig om met uw gegevens en doen er alles om u een veilig bezoek aan Datona.nl te bezorgen.

Als u een bestelling bij ons plaatst dan hebben wij uw gegevens nodig om ervoor te zorgen dat uw bestelling bij u bezorgd wordt. Wat wij moet uw persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, leggen wij hier voor u uit.

Dit privacy beleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Wij raden u aan om ons privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat u van wijzigingen op de hoogte bent.

Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 05 september 2018.

Inhoudsopgave

  • Wie is verantwoordlijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens?

  • Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

  • Wat zijn persoonsgegevens?

  • Van wie verwerkt Datona BV persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze?

  • Welke gegevens verwerken wij van u, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?

  • Met wie worden uw persoonsgegevens gedeeld?

  • Waar slaan wij uw gegevens op?

  • Hoe worden uw gegevens beveiligd?

  • Hoe gaan wij om met gegevens van minderjarigen?

  • Vindt er geautomatiseerd besluitvorming plaats?

  • Welke rechten kan u uitoefenen met betrekking tot uw gegevens?

  • Integratie van de Trusted Shops Badge

  • Beveiligde verbinding

  • Nieuwsbrief

  • Geschillenbemiddeling

  • Nog vragen?

Wie is verantwoordlijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens?

Datona BV, gevestigd aan Turfsteker 49 8433 HT Haulerwijk, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens

https://www.datona.nl
Turfsteker 49
8433 HT
Haulerwijk
Telefoon: 0516 423 338

Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?

Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Datona BV verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Datona, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen. Onder Datona BV is mede inbegrepen onderstaande websites:

  • Datona.nl

  • Datona.be

  • Datona.de

  • Autokrikshop.nl

  • Autogereedschapwinkel.nl

  • Autobrugwinkel.nl

  • Compressorwinkel.nl

  • Dopsleutelshop.nl

  • Doppensetwinkel.nl

  • Gereedschapswagens.nl

  • Gereedschapskistenwinkel.nl

  • Gereedschapskoffershop.nl

  • Motorliften.nl

  • Momentsleutelshop.nl

  • Luchtsleutelshop.nl

  • Oprijplatenshop.nl

  • Poetsbrugwinkel.nl

  • Straalcabineshop.nl

  • Werkbankenwinkel.nl

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot u als individu. Datona BV verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Voor- en achternaam

  • Adresgegevens

  • Telefoonnummer

  • E-mailadres

  • IP-adres

  • Gegevens over uw activiteiten op onze website

  • Internetbrowser en apparaat type

Van wie verwerkt Datona BV persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze?

Wij verwerken persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met Datona BV, zoals klanten en contactpersonen van partners.

Wij krijgen deze gegevens rechtstreeks van u, wanneer u onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer u contact zoekt met onze klantenservice.

In enkele gevallen ontvangt Datona BV uw gegevens van anderen. Wanneer iemand bijvoorbeeld een cadeau direct naar u verstuurt, krijgen wij uw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer u daar uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.

Welke gegevens verwerken wij van u, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?

Datona BV verwerkt de volgende persoonsgegevens:

  • Uw naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, geboortedatum (als u die heeft opgegeven).

  • Telefoonnummer

  • Bestelgeschiedenis

  • Gegevens over uw contact met onze klantenservice. Het klantcontact bewaren wij zolang u klant bij ons bent. Een telefoongesprek kan worden opgenomen in ons voicemail systeem, danwel voor trainingsdoeleinden. Wij bewaren telefoongespreken maximaal 1 maand.

  • Gegevens voor een optimale winkelbeleving. Het is mogelijk dat wij uw zoek-, klik en koopgedrag volgen bij Datona BV. Wij gebruiken deze gegevens om u een gepersonaliseerde ervaring op onze website te bieden.

  • Gegevens voor marketing, waaronder gepersonaliseerde e-mails waarvoor u zich eerst dient aan te melden. U kunt zich ten alle tijden uitschrijven voor onze nieuwsbrieven. Gepersonaliseerde advertenties. Wij, onze advertentienetwerken en mediabureaus kunnen u advertenties tonen op Datona BV en andere websites en apps.

  • Gegevens uit klantonderzoeken. Voor verbetering van onze dienstverlening kunnen wij uw gegevens gebruiken om u uit te nodigen voor een vrijblijvend klant- of marktonderzoek.

  • Gegevens voor prijsvragen en acties. Als u meedoet aan een prijsvraag of actie, vragen wij uw gegevens. Deze hebben wij nodig om de actie te kunnen uitvoeren en de prijswinnaa(s) bekend te maken.

  • Gegevens om fraude tegen te gaan. Wij kunnen persoonsgegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.

Datona BV verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Het afhandelen van uw bestelling en betaling

  • Contact met u te kunnen opnemen voor de afhandeling van uw bestelling en/of voor service- en marketing doeleinden

  • Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren

  • U de mogelijkheid te bieden een account aan te maken

  • Om goederen en diensten bij u af te leveren

  • Datona BV analyseert uw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren

  • Datona BV verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte

Op grond van de wet zijn wij verplicht uw gegevens minimaal 7 jaar te bewaren.

Met wie worden uw persoonsgegevens gedeeld?

  • Distributie- en logistieke partners. U wilt uw bestelling immers wel ontvangen. In ons geval zijn dit PostNL, MainFreight en Transmission. Deze partijen ontvangen uw klantnummer, bestelnummer, naam en bezorgadres.

  • Andere externe dienstverleners. Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen.

    Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:

    • het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;

    • het ondersteunen bij onze klantenservice;

    • het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;

    • het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;

    • het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus.

  • De Overheid. Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.

Waar slaan wij uw gegevens op?

Wij slaan uw gegevens binnen de Europese Economische Ruimte ("EER"). Het kan echter voorkomen dat bepaalde gegevens die we verzamelen, worden doorgegeven aan of opgeslagen op een bestemming buiten de EER, bijvoorbeeld omdat een van onze externe dienstverleners daar gevestigd is. Wanneer hiervan sprake is, zorgen wij dat dit gebeurt op een veilige en rechtmatige manier.

Hoe worden uw gegevens beveiligd?

Datona BV neemt verschillende maatregelen om uw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch vlak. Wij maken hiervoor gebruik van verschillende externe dienstverleners die gespecialiseerd zijn in het beveiligen van systemen en zoeken naar kwetsbaarheden. Door strenge toegangscontrole zorgen wij dat uw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast wordt de beveiliging regelmatig getoetst door externe experts. Geven wij uw gegevens aan iemand anders? Dan sluiten wij een zogenaamde verwerkersovereenkomst met deze partij waarin staat dat zij net zo zorgvuldig met uw gegevens omgaan als wij.

Hoe gaan wij om met gegevens van minderjarigen?

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 18 jaar, tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker 18 jaar of ouder is. Wij raden ouders/verzorgers dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over minderjarigen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via klantenservice@datona.nl, dan verwijderen wij deze informatie.

Vindt er geautomatiseerde besluitvorming plaats?

Datona BV neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Datona BV) tussen zit.

Welke rechten kunt u uitoefenen met betrekking tot uw gegevens?

  • Recht op informatieU heeft het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en welke rechten u in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij met uw gegevens omgaan.

  • Recht op inzageU heeft het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over u beschikbaar hebben. U kunt dat aanvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@datona.nl. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.

  • Recht op correctie. U heeft het recht om uw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kunt u zelf uw account doen, of door een e-mail te sturen naar klantenservice@datona.nl.

  • Recht om bezwaar te maken. U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw gegevens indien u het er niet mee eens bent met de manier waarop uw persoonsgegevens worden verwerkt. Dit recht geldt alleen voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Dit kunt u zelf regelen door uw cookieinstelingen aan te passen in uw browser en geen toestemming te geven voor het plaatsen van marketingcookies.

  • Recht op dataportabiliteit. U heeft het recht om uw gegevens die u aan ons heeft verstrekt in het kader van de overeenkomst(en) die u met ons heeft gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat. Dit betreffen uw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis (indien deze gekoppeld is aan uw account).

  • Recht op beperking. U heeft het recht om de verwerking van uw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij uw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als u van mening bent dat hier sprake van is, kan u contact opnemen met de klantenservice.

  • Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen. U heeft het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van u hebben te verwijderen. Waneer u een verzoek indient om uw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot u herleidbaar zijn behalve de gegevens diew ij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.

  • Recht om een klacht in te dienen. U heeft het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan. Wanneer u een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met u op. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Integratie van de Trusted Shops Trustbadge

Om ons Trusted Shops-keurmerk, de eventueel verzamelde beoordelingen en het productaanbod van Trusted Shops na een bestelling te kunnen tonen, is op deze webpagina de Trusted Shops Trustbadge geïntegreerd.

Na afweging van onze verschillende belangen, beschermt dit de legitieme heersende belangen voor optimale marketing van ons aanbod. De Trustbadge en de daarmee geadverteerde diensten zijn een product van TRUSTED SHOPS GmbH, Subbelrather Str. 15C, 50823 Keulen, Duitsland. Wanneer een Trustbadge wordt opgevraagd slaat de webserver automatisch een zogenaamde server-logfile op waarin uw verzoek met bijvoorbeeld uw IP-adres, de datum en tijd van het verzoek, de verzonden hoeveelheid gegevens en de naam van uw internetprovider (toegangsgegevens) wordt gedocumenteerd. Deze toegangsgegevens worden niet verwerkt en uiterlijk 7 dagen na uw laatste bezoek aan de pagina automatisch overschreven. Andere persoonsgerelateerde gegevens worden uitsluitend aan Trusted Shops doorgegeven wanneer u na het plaatsen van een bestelling ervoor kiest om de Trusted Shops-producten te gebruiken of al bent aangemeld voor het gebruik daarvan. In dat geval geldt de tussen u en Trusted Shops contractuele overeenkomst.

Beveiligde verbinding

Binnen de webwinkel maken we gebruik van een beveiligde SSL-verbinding, te herkennen aan het groene slotje links bovenin de URL-balk. Dit betekent dat gegevens die u invult tijdens het bestelproces en in contactformulieren veilig en versleuteld worden verstuurd.

Nieuwsbrief

Bij inschrijving voor onze nieuwsbrief gebruiken we de door u opgegeven gegevens om u de nieuwsbrief te sturen. Deze nieuwsbrief gebruiken we om u uitsluitend op de hoogte te brengen van dagaanbiedingen, lopende acties en persoonlijke kortingen. U kunt zich na inschrijving te allen tijde afmelden voor (het ontvangen van) de nieuwsbrief door dit aan te passen in uw uw account. Ook kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@datona.nl of op de uitschrijflink in de nieuwsbrief klikken. Na uitschrijving blijft uw e-mailadres in ons bestand staan als ‘uitgeschreven’, zodat u niet (zonder uw toestemming) weer zou kunnen worden ingeschreven.

Geschillenbemiddeling

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan, die u hier kunt vinden http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Consumenten hebben de mogelijkheid om dit platform te gebruiken voor de beslechting van geschillen.

Preventie Namaak

De ondernemer biedt te allen tijde enkel producten aan die zij aankoopt bij de originele fabrikanten en hun groothandelaars. Bij twijfel rond de echtheid van producten kan de consument meer informatie en tips vinden op de website https://www.eccbelgie.be. Bij vermoeden van namaak kan de consument steeds een klacht indienen via het Meldpunt https://meldpunt.belgie.be/meldpunt

Nog vragen?

Indien u nog vragen heeft kan u contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u dan graag verder.