SINT SALE

20%

Korting op het hele assortiment
  • Betalen zoals u wilt, vooraf en achteraf

  • Voor 20.00 besteld, morgen gratis bezorgd

  • Gratis retourneren binnen 180 dagen

  • Betalen zoals u wilt, vooraf en achteraf

Bezorgen en ophalen

Welke bezorgopties biedt Datona aan?

Datona bezorgt al je pakketten onder de 30 kg in Nederland en België gratis via PostNL. Pakketten boven de 30 kg worden gratis bezorgd via TransMission.

Woon je buiten Nederland of België? Neem dan even contact op met onze klantenservice voor advies over de bezorgopties.

Hoe wijzig ik mijn bezorgadres?

Zodra je bestelling wordt verzonden kun je deze niet meer aanpassen. Wel kun je via track & trace je bezorgadres wijzigen en je bestelling laten bezorgen op een PostNL-punt.

Als je bestelling wel is geplaatst maar nog niet aangemeld bij onze vervoerder, dan kun je het bezorgadres vaak nog aanpassen. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn artikelen afhalen in de winkel?

Ja, je kunt je bestelling ook gratis afhalen bij onze winkel in Haulerwijk.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen (track & trace)?

Pakketten onder de 30 kg worden met PostNL verzonden. Je ontvangt dan een track & trace code waarmee je het pakketje kunt volgen. Eventueel kun je het bezorgmoment nog aanpassen.

Ben je niet thuis als de pakketbezorger langskomt? Dan wordt het pakket bij je buren of een PostNL-punt afgeleverd.

Pakketten boven de 30 kg worden verstuurd met vervoerder TransMission. Op de dag van levering ontvang je een e-mail met de geschatte levertijd in een tijdsbestek van 2 uur. Check daarvoor de inbox van het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling.

De bezorgers van TransMission werken op maandag t/m vrijdag.

Wat zijn mijn verzendkosten bij Datona?

Leveringen in Nederland en België zijn altijd gratis voor pakketten van meer of minder dan 30kg . Bij leveringen naar Duitsland en Frankrijk worden er bij bestellingen onder de €100,- verzendkosten in rekening gebracht.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestellingen die vóór 20:00 bij ons binnen zijn worden nog dezelfde werkdag verstuurd. Dat betekent dat je de bestelling de volgende werkdag al in huis hebt.

Bestellingen die verzonden worden met PostNL kunnen ook op zaterdag worden bezorgd. In het weekend of na 20:00 uur besteld? Dan wordt je bestelling binnen 2 werkdagen bezorgd.

Kan ik mijn bestelling ophalen bij een afhaalpunt?

Ja. Pakketten onder de 30 kg kun je laten verzenden naar een PostNL-punt bij jou in de buurt.

Kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?

Ja, je kunt je bestelling gratis afhalen bij onze winkel in aan de Turfsteker 49 in Haulerwijk. Voor meer informatie over onze winkel bezoek de winkel pagina.

Kan ik voor mijn bezorging een tijdvak kiezen?

Bij verzendingen met PostNL kun je via je track & trace-link je bezorgtijd aanpassen en dus zelf een tijdvak kiezen. Ook kun je ervoor kiezen om je pakketje bij een PostNL-punt te laten bezorgen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt bezorgd?

Bij bestellingen onder de 30 kg wordt je pakket verzonden met PostNL. Als je bestelling wordt verzonden krijg je een track & trace-code waarmee je kunt zien hoe laat je pakket ongeveer bezorgd wordt. Ben je niet thuis, dan zet de bezorger het pakket bij je buren of bij een PostNL-punt bij jou in de buurt.

Pakketten die zwaarder zijn dan 30 kg worden vervoerd door TransMission. De bezorgers van TransMission komen twee keer bij je langs. Bent je allebei de keren niet thuis, dan vind je een briefje in de brievenbus waarmee je een nieuwe bezorgafspraak kunt maken met TransMission.

Wat gebeurt er als ik producten bestel met een verschillende levertijd?

Als je producten bestelt met een verschillende levertijd wachten we totdat we al je producten bij elkaar hebben verzameld. Zodra we het product met de langste levertijd klaar hebben staan, worden je producten verzonden. Mocht je producten eerder willen ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice.